Bedrijfs Blik
Image default
Bedrijven en samenleving

Wat zijn de kosten voor email marketing?

Wat zijn de kosten voor email marketing?

De Kosten E-mail marketing variëren van €25,- tot €9999,-. Dit is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. Hoe groter het bedrijf en het klantenbestand is hoe meer kosten erbij komen. Wij werken voornamelijk met kleine ZZP en MKB bedrijven, maar ook de grote spelers zijn bij ons welkom. Voor een maandelijkse nieuwsbrief met een bereik van 1000 mensen hoeft het niet meer te kosten als €25-50,-. Je hebt immers ook niet een grotere server nodig voor het verzenden van dit aantal nieuwsbrieven. Een grote externe database is ook niet nodig. Als het over aantallen gaat groter als 1000 mensen dan is dit vaak wel nodig. Dit is afhankelijk van het hostingpakket.

Daarnaast zijn er ook bedrijven die speciale berichten naar klanten die al iets gekocht hebben willen sturen. Of ze willen de mensen die uiteindelijk de bestelling niet geplaatst hebben herinneren aan het winkelkarretje. Hoe meer functies je toevoegt aan de email marketing des te hoger de kosten worden. Echter moet je dit wel met het volle verstand doen, want een nieuwsbrief die niemand leest kost je klanten en een heleboel geld. Laat het daarom altijd door een ervaren marketing bureau doen.

Waarvoor kun je email marketing gebruiken?

Email marketing wordt voornamelijk gebruikt voor de terugkerende klanten. De meeste bedrijven hebben wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief met daarin verschillende informatie. Het ene bedrijf kiest ervoor om nieuwe producten te promoten, waar het andere bedrijf juist weer kiest voor de kortingsacties te promoten. Een nieuwsbrief kun je ook gebruiken voor andere doeleinden. Zo kun je klanten informeren over een nieuwe dienst die binnenkort binnen het bedrijf gelanceerd wordt. Daarnaast kun je natuurlijk ook promotie maken voor andere bedrijven in je nieuwsbrief. Er zijn veel affiliate campagnes die dit toestaan waarmee je een leuke commissie kunt verdienen.

Welke methodes zijn er nog meer om je positie in de zoekmachine te verbeteren

Het doel van Email marketing is in principe hetzelfde als dat van de Google SEO tool. Beide dienen voor het werven van nieuwe klanten. Echter richt Google zich ook steeds meer op het zogenaamde remarketing. Dit is terugkerende klanten motiveren om opnieuwe een product te bestellen. Dit zien ze vaak in de vorm van een advertentie op andere websites. Er zijn een heleboel websites die Google Adsense gebruiken als extra inkomstenbron. Hiertussen komt dan ook jouw remarketing advertentie te staan  die vaak voordeliger is als een normale advertentie. Dit komt omdat je ook het bereik verminderd, maar de resultaten van deze campagnes zijn vaak een stuk beter. Zo verspil je minder geld aan nutteloze campagnes die mensen bereiken die eigenlijk geen interesse hebben in jouw bedrijf.

Gerelateerde artikelen

Beleggingsstrategieën: hoe vind je de juiste beleggingsstrategie?